mandag den 15. april 2013

Østdansk turisme skaber trafik til partnerne med qr-koder


OPLEVELSESMAGASIN MED INSPIRATION OG KVALITETSTILBUD
Østdansk Turisme får to gange årligt husstandsomdelt magasinet ”Oplev” i udvalgte dele af Danmark. Magasinet udarbejdes i samarbejde med de lokale samarbejdspartnere og skal inspirere til oplevelser i Region Sjælland.

”I denne udgave af magasinet, valgte vi at sætte fokus på en række af de fyrtårne, der er i regionen”, forklarer marketingchef Peter Ole Sørensen fra Østdansk Turisme. ”Fx havde vi guldkokken Rasmus Kofoed, der vandt ”Bocuse d’Or”, til at guide rundt til nogle af de store spiseoplevelser i området. Og vi valgte også for første gang at teste QR-koder.”

RABATKUPONERNE ER ALTID MED PÅ REJSEN
”Det var især interessant at teste de mobile rabatkuponer”, siger Peter Ole Sørensen. ”Når læserne af bladet besøger en af vores partnere, kan de bare klikke sig frem til den kupon, de har downloadet til mobilen. Med de mobile rabatkuponer slipper vores gæster altså for at printe og huske at medbringe en kupon.”




”Vi vil gerne inspirere vores gæster og kommunikere vores tilbud på en spændende måde, og derfor bruger vi mange forskellige kanaler og prøver hele tiden at tænke nyt. QR koder styrker vores trykte reklamer og giver os mulighed for at og fange folk dér,hvor de er.” RESTAURATØR HENRIK PEDERSEN, RESTAURANT BABETTE

LEVENDEGØRELSE AF STORE OPLEVELSER TIL SMÅ PENGE
Magasinet blev omdelt som Segmenteret Adresseløs Forsendelse til 300.000 udvalgte husstande på Møn, Lolland-Falster og i udvalgte områder af København og Sjælland. For Østdansk Turisme var QR-koderne en god måde at levendegøre den brede palet af tilbud, der er i region Sjælland - uden at det kostede ret meget. ”At være omkostningseffektiv er vigtigt i turistbranchen, hvor pengene ikke er store”, forklarer Peter Ole Sørensen.

GEOLOCATION ÅBNER FOR ENDNU FLERE MULIGHEDER
Også ruteguider har et stort potentiale i turistbranchen. Guiderne tager udgangspunkt i brugerens aktuelle opholdssted og følger med, når brugeren af mobiltelefonen flytter sig geografisk. 

”Det er oplagt at lave flere ruteguider med individualiserede temaer, hvor vi fx guider de besøgende frem til lokale markeder, koncerter og andre arrangementer - og der dukker helt sikkert også andre muligheder op, som jeg ikke kan forudse lige nu”, siger Peter Ole Sørensen.

Blandt marketingchefens drømme er også at få trykt QR-koder på tavler, som kan placeres nær attraktioner og seværdigheder i regionen - og linke til små film, fotos, tekster m.m. På den måde vil Østdansk Turisme fx kunne gøre historiske seværdigheder meget mere levende for turisterne.

Dette blogindlæg er bragt i samarbejde med Post Danmark.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar