tirsdag den 22. januar 2013

Film skal ses i biografen og trailere på mobilen

Mens film som bekendt skal ses i biografen, er mobilen det oplagte medie til trailerne on-the-go: i bussen, på cafeen eller i venteværelset. QR-koder er den direkte vej fra det trykte medie til oplevelser i et levende mobilunivers udenom lange URL’er og andre forhindringer.




Kino.dk er Danmarks største filmmagasin og en førende nyhedskilde for landets filmelskere på udkig efter den næste filmoplevelse. Magasinet ønskede at udbygge underholdningsværdien ved at supplere bladets artikler og anmeldelser med trailere direkte på smartphonen. QR-koder var den oplagte løsning, hvormed læseoplevelsen kunne gøres virtuel – og dermed mere spændende. Samtidigt var koderne med til at løse udfordringen; at fastholde eksisterende læsere og tiltrække endnu flere.

QR-koder blev implementeret og samtlige filmomtaler suppleret med aktuelle filmtrailers. På den måde var læseren kun et enkelt scan fra masser af filmoplevelser på smartphonen. QR-koderne åbnede op for en helt ny kommunikationskanal, der samtidigt gav Kino.dks annoncører et værdifuldt analyse- og måleværktøj.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar